En stor svaghet i försvaret

mars 3, 2009

Även om det är lustigt att höra argument om Magnus Ugglas vikande skivförsäljning, att Coldplay inte placerat sig så högt upp på försäljningslistorna som branschen planerat (de översta platserna på försäljningslistorna är tydligen tomma),  skadeståndsanspråken som är ihophallucinerade genom en multiplikation av ett ickeexisterande marknadsvärde* och en godtyckligt vald faktor, även om det är pinsamt hur åklagaren kan komma oförberedd och okunnig efter tre års förberedelser, även om åklagaren knappt ens försökt bevisa vare sig huvudbrott, ansvar, eller avsikt utan mer satsat på att det är välkänt att TPB är en gangstersajt så…

Det finns en svaghet. Pojkar i t-shirt vinner inte över män i kostym.

* marknadsvärde är där tillgång möter efterfrågan. tillgång finns, varje exemplar är prissatt, men målsägandeadvokaterna har själva gnällt i två veckor att det inte finns någon efterfrågan till det priset.

artiklar: DN 2, SvD 2 3 , Nyteknik, Di

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: