JAG FICK BETALT FÖR MITT FRA-MOTSTÅND!

mars 2, 2009

När jag som bäst sitter och läser andra bloggare som antingen lustiggör eller irriterar sig på DNs propaganda om FRA-motståndet så slår det mig att jag själv fick betalt för mitt jobb. Nej, den här bloggen var inte startad än, men jag skrev inlägg på dussintals forum och kommenterade tjogvis med artiklar. Under den här tiden var jag pappaledig, ett jobb som innebär tjänstgöring under alla dygnets timmar. Det var ju just under några av dygnets timmar (när annars?) som jag deltog i den välregisserade kampen. Betalt fick jag, föräldrapenning kallas det. Försäkringskassan är den hemliga sponsorn.

Ganska lustigt hur man kan vända på ord eller hur? Men jag har fortfarande en hel del att lära, kan tänka mig två lärare som har mycket kunskap att dela med sig av…

2 svar to “JAG FICK BETALT FÖR MITT FRA-MOTSTÅND!”

  1. Katta Says:

    Där ser man vådan av pappaledighet. Det är nog därför man inte vill lägga ut den hälften/hälften för då skulle nätet svämma över av bloggare 🙂

  2. centrifug Says:

    Bättre då med kvinnor som vet sin plats och faktiskt tar hand om barnen i stället för att hänga vid datorn hela dagarna 😉


Kommentera

